Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Bliv bedre til at tiltrække kvalificeret arbejdskraft

Mar. 2019 | Af Christina Yding Hahn Elgaard, skribent

  • 103998_1
  • 103998_2
  • 103998_3
  • 103998_4

Medierne skriver ofte om manglen på arbejdskraft i dansk landbrug. Vi mangler unge landmænd, vi mangler danske driftsledere, og vi mangler specielt driftsledere i planteavlen.

De få, der er tilbage på markedet, har enten et job eller vælger bare ikke at arbejde i din virksomhed, men det kan du gøre noget ved. Med de nye digitale muligheder har du flere tråde at trække i, når du vil vise, at den nye driftsleder skal vælge lige præcis din virksomhed.

Svaret kan være en ny hjemmeside eller branding online via Facebook. Det kan lyde lidt langhåret, men det behøver det ikke nødvendigvis at være. Læs med i artiklen her, så får du fif til at bygge din egen hjemmeside for bare 500 kroner og ikke mindst markedsføring på Facebook uden at smide en krone.

Brug Facebook til branding

Jeg har taget en snak med ejeren Mads Kring, hvis virksomhed både har en professionel hjemmeside til svineproduktionen og en Facebook-side til markdriften, som styres af markdriftschef Frank Lorentsen. Markdriftens Facebook-side hedder Kring Agro A/S og er helt klart værd at følge og blive inspireret af. Her deles der både jobopslag, videoer og billeder fra dagligdagen. De fleste af opslagene får mellem 50 ? 200 likes, hvilket viser at følgerne på Facebook-siden synes at det er meget inspirerende at følge Kring Agro A/S.

[...]

DKK 8,60 Køb artikel

Læs Agro på

Desktop

Desktop

Tablet

Tablet & Smartphone

Nyhedsbrev

Nyhedsbrev

E-avis

Print og iPaper

reklame