Websitet anvender cookies og lokal lagring bl.a. for at huske dine indstillinger og til statistik.
Ved at bruge sitet accepterer du dette.   Læs mere

OK

Kampagne har kalvene i fokus

Feb. 2018 | Af Bovi

Måske har I allerede haft besøg, ellers kan det være, at Fødevarestyrelsen dukker op i den nærmeste fremtid. I perioden fra den 1. februar til den 30. april vil Fødevarestyrelsen i forbindelsen med en målrettet kampagne besøge omkring 200 kvægbesætninger for at vurdere status på kalveadfærd og landmandens opfattelse af den. Det sker som en opfølgning på kampagnen fra 2015-2016.

Der vil blive foretaget en vurdering af niveauet for dødelighed samt indsamling af information om vand- og fodertildelingen af kalve i mælkefodringsperioden samt de større kalve op til seks måneder.

- Det kan måske give nogle brugbare indikationer på, hvordan det optimalt kan gøres i besætningerne, oplyser Fødevarestyrelsen i en pressemeddelelse.

Fødevarestyrelsen håber desuden på at øge landmandens fokus på den gode velfærd, som opfyldelse af adfærdsmæssige behov giver (socialt, suttebehov, soignering).

Læs Bovi på

Desktop

Desktop

Tablet

Tablet & Smartphone

Nyhedsbrev

Nyhedsbrev

E-avis

Print og iPaper

reklame